for Business Owners & Managers

5 powództw, 100 mln złotych i zdarzenia sprzed ponad 10 lat

Jak się z tym zmierzyliśmy?

Wyzwanie

Skuteczne zarządzanie sprawą dużego formatu

Powierzono nam trudne zadanie skoordynowania pięciu wzajemnie powiązanych powództw o łącznej wartości około 100 mln złotych, z udziałem podmiotu publicznego, dotyczących zdarzeń sprzed ponad dekady. Był to proces z zakresu prawa budowlanego, z uwzględnieniem warunków kontraktowych FIDIC.

Problem

Niezawodna organizacja i mocna merytoryka

W tak skomplikowanym procesie, kluczowa była nie tylko perfekcyjna znajomość prawa, ale także doskonała organizacja pracy. Akta sprawy liczyły bowiem ponad 20.000 kart! Warto też zaznaczyć, że naszym klientem był podmiot publiczny, a po drugiej stronie było konsorcjum spółek zagranicznych. Musieliśmy zapewnić elastyczne i bezpieczne zarządzanie obszernym materiałem procesowym, umożliwiając szybki dostęp i łatwą nawigację po dokumentach. Dodatkowym wyzwaniem było przesłuchanie około 30 świadków oraz uwzględnienie licznych opinii specjalistów.

Rozwiązanie

Innowacyjne podejście i zasada "paperless"

Nasz team dokonał obszernej analizy prawnej i opracował skuteczną strategię postępowania. Jako, że jesteśmy znani z innowacyjnego podejścia, postawiliśmy na zasadę „paperless”, co oznaczało, że dokumenty związane z procesem były skanowane i przechowywane w bezpiecznym trybie online. Dzięki temu każdy dokument był łatwo dostępny z różnych urządzeń. Umożliwiliśmy też szybką edycję, identyfikację i możliwość ich powiązania z innymi materiałami. Opracowaliśmy zestawienie świadków, pism procesowych i rozpraw w formie interaktywnych arkuszy Excela. Do tego umożliwiliśmy dostęp do aktualizowanego na bieżąco kalendarium sprawy, zapewniając łatwą nawigację po kluczowych informacjach.

Sukces

Sukces: Sprawne zarządzanie bez papierowej biurokracji

Nasze podejście „paperless” nie tylko ułatwiło pracę wszystkim podmiotom i osobom zaangażowanym w proces, ale także znacząco skróciło czas potrzebny na przetwarzanie dokumentów i koordynację wszystkich działań. Dzięki szybkości dostępu do danych, co jest niezmiernie istotne na rozprawie, nasz zespół mógł działać jeszcze sprawniej. Mieliśmy bowiem łatwy dostęp do zasobów cyfrowych, co umożliwiało błyskawiczne podejmowanie decyzji i efektywną reprezentację klienta.

Udostępnij tę treść

Przeczytaj również

Zarządzanie procesem kontraktowania.

System opiera się na raz wprowadzonych danych, które można wykorzystać do tworzenia kolejnych dokumentów, takich jak aneksy czy wypowiedzenia.

czytaj więcej...

Radek Zatup. Inteligentne ogniwo automatyzacji

We wszystkich procesach automatyzacyjnych z pomocą przychodzi nam Radek Zatup – Zautomatyzowany Asystent Techniczny Ułatwiający Pracę, wirtualny członek zespołu, który zapewnia sprawny przebieg powtarzalnych czynności.

czytaj więcej...